54 525 kr till Barncancerfonden: ”Ett fantastiskt resultat”
Nu är vår kampanj för e-faktura till förmån för Barncancerfonden sammanställd och klar. Tack vare 727 nya e-fakturakunder i september kan vi tillsammans överlämna 54 525 kronor till Barncancerfonden. – Det är sådana här kampanjer som gör att min son lever, säger Therése Bennhage, en av kampanjens ambassadörer. Se filmen när ambassadörerna får veta hur […]
Nu är vår kampanj för e-faktura till förmån för Barncancerfonden sammanställd och klar. Tack vare 727 nya e-fakturakunder i september kan vi tillsammans överlämna 54 525 kronor till Barncancerfonden.
– Det är sådana här kampanjer som gör att min son lever, säger Therése Bennhage, en av kampanjens ambassadörer.
Se filmen när ambassadörerna får veta hur mycket kampanjen gav
Bidraget till forskning och utbildning motsvarar vad det skulle kosta att skicka fakturabrev per post under ett år till de 727 nya e-fakturakunderna, som nu dessutom bidrar till att minska belastningen på miljön.
– Det är ett fantastiskt resultat på många sätt, men framför allt känns det underbart att kunna överlämna den här summan till något livsviktigt, säger Trollhättan Energis marknadschef Sten Kristensson.
Firade med blommor och kranvatten
Han bjöd in ambassadörerna för att de skulle bli de första som fick reda på kampanjresultatet. Och sedan blev det blommor och skål i klimatsmart kranvatten.
– Tack Trollhättan, utbrast Joachim Nywall, aktiv i trollhätteföreningen Musik mot cancer, när han fick se resultat via ett skypesamtal under sin resa i Indien.
För Nidah och hennes kollegor på Trollhättan Energis Kundservice har det varit en hektisk kampanjmånad.
– Våra kunder har verkligen brytt sig och velat vara med på detta. Min mamma gick bort i cancer förra året, så detta har känts extra speciellt även för mig, säger Nidah.
Tillskottet ger extra kraft även åt Per-Fredrik Andersson, ordföranden för Barncancerfonden Västra. Sedan hans son Robin blev fri från sin leukemi har Per-Fredrik fortsatt engagera sig för Barncancerfonden.
– Det här bidraget betyder jättemycket och jag vill verkligen tacka alla. Inte minst Trollhättan Energi som tog det här initiativet, säger han.
”Det påverkar hela familjen”
Therése Bennhages snart tvåårige son Elliot, blev färdigbehandlad med gott resultat mitt under kampanjperioden.
– Att ha ett barn som drabbas av cancer påverkar förstås hela familjen och inte minst dig i din roll som förälder. Man tar vara på alla småsakerna och värdesätter dem på ett helt nytt sätt. Nu ser vi fram emot att Elliot ska kunna börja förskolan, säger hon.
Bilden:
Ambassadörerna Per-Fredrik Andersson och Therése Bennhage gläds över kampanjresultatet tillsammans med Trollhättan Energis marknadschef Sten Kristensson och Nidah från Kundservice.