Fler smidiga nyheter i Trollhättan Energis app
I dagarna uppdateras Trollhättan Energis app med fler smidiga funktioner. Förutom ett nytt och fräscht utseende ges du möjligheten att exempelvis styra när du vill ha påminnelsenotisen om din sophämtning. Plus att du får full överblick över dina fakturor och tjänster. - Nu kan kunderna se viss information från "Mina sidor" även i appen och det vet jag att många har frågat efter, säger Kenneth Wilson, som ansvarar för utvecklingsprocessen.
Hösten 2020 gjordes den senaste stora uppdateringen, då inloggning med Bank ID infördes. Anledningen var att öka appens säkerhet, just för att som nu kunna integrera fler tjänster som bygger på personliga kunduppgifter.
– Vi har testanvändare som hela tiden ger oss input och idéer om hur vi kan utveckla servicen via appen ytterligare. Nu tar vi ännu ett steg, säger Kenneth Wilson.
Välj när du vill ha ”sopnotiserna”
Förutom att viss information från ”Mina sidor” nu gör entré i appen, kan du dessutom välja när du vill ha dina pushnotiser inför nästa sophämtning.
– Du väljer ett halvtimmesintervall mellan klockan 15 och 22 dagen innan, då du vet att du oftast inte är uppbokad med något annat och kanske lätt missar påminnelsen, förklarar Kenneth.
Dessutom får du i fortsättningen alla pushnotiserna sparade och samlade på ett och samma ställe i appen, så att du lätt kan gå in och se dem i efterhand innan du eventuellt tar bort dem. Du som har en Apple-enhet kan dock behöva göra justeringar i notisinställningarna då de nyligen infört en ny version av sin notishantering.
Apple inför en delvis ny notishantering
– Apple införde nyligen ett nytt operativsystem iOS 15 och iPadOS 15. Det kan påverka notiserna från vår app och om du märker att de inte kommer som de brukar ska du se över inställningarna, tipsar Kenneth.
På Apples supportsidor finns mer information om deras nya notishantering https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph7c3d96bab/ios
Under rubriken ”Ny notishantering i iOS 15 och iPadOS 15” bland våra Frågor och svar om appen hittar du också mer information om hur vi hanterar Apples nya notishantering.
Nedladdad på drygt 11.600 enheter
Trollhättan Energis app finns nedladdad på drygt 11.600 mobila enheter. De generella delarna med öppettider, nyheter, driftinformation, lediga jobb och avfallsguiden finns förstås kvar, precis som tidigare. Men utseendet är helt nytt och det är lättare att hitta.
– Syftet med appen är att den ska underlätta för kunderna och nu kan vi ge en snabb överblick av såväl energianvändning som fakturainformation. Och vi kommer att presentera fler förbättringar förhoppningsvis redan i höst, säger Kenneth Wilson.
Han hoppas bland annat att det inom en inte allt för avlägsen framtid ska gå att se den kommande veckans öppettider på Återvinningscentralen Håjum, idag visas två dagar. Gärna tillsammans med en packlista utifrån hur centralen är utformad, så att det med hjälp av appen blir lättare och smidigare för dig som besökare att lämna till återvinning när du väl är på plats.
– Vår ambition är att hela tiden utveckla appen så att den ger mest nytta för kunderna, påpekar Kenneth.
Huvudnyheterna i den nya appversionen 6.0
- Ett helt nytt och fräscht utseende
- Alla notiser är samlade på ett ställe där du kan filtrera och markera notiserna som lästa/olästa
- Du kan själv välja när du vill ha påminnelsenotiserna för din sophämtning; 30-minutersintervaller mellan 15:00-22:00 dagen innan
- Du ser dina fakturor och din användningsstatistik för dina tjänster