Höga betyg från kunderna: ”Det känns gott i hjärtat”

Så här på Alla hjärtans dag känns det extra roligt att kunna konstatera att förtroendet från våra kunder fortsätter att öka. –  Vi får fantastiska siffror när det gäller både hur vi bemöter våra kunder och hur nöjd man är med oss som leverantör. Det känns gott i hjärtat, säger Trollhättan Energis vd Pia Brühl […]

Så här på Alla hjärtans dag känns det extra roligt att kunna konstatera att förtroendet från våra kunder fortsätter att öka.
–  Vi får fantastiska siffror när det gäller både hur vi bemöter våra kunder och hur nöjd man är med oss som leverantör. Det känns gott i hjärtat, säger Trollhättan Energis vd Pia Brühl Hjort.

Trollhättan Energi gör kontinuerliga kundundersökningar under året där vi ställer frågor om allt från prisvärdhet på el och fjärrvärme, till hur ofta man tar del av vår information. Den senaste undersökningen visar återigen genomgående väldigt bra resultat.

Trevligt bemötande och nöjda kunder

– Men extra glädjande är att nio av tio kunder säger att de är nöjda med oss och hela 97 procent tycker att vi har ett trevligt bemötande. Man kan tycka att det ska vara tio av tio och 100 procent, men vi ska komma ihåg att vår verksamhet spänner över ett väldigt brett fält och att vi ibland också måste hantera betalningsärenden och andra mindre roliga frågor. Då kan situationen förstås upplevas väldigt jobbig för kunden, påpekar Pia Brühl Hjort.

”Det vilar ett stort ansvar på oss”

Jämfört med övriga energibolag som gör motsvarande kundundersökning kontinuerligt, kan vi konstatera att Trollhättan Energi ligger i topp inom de allra flesta områden. Inte minst när det gäller just bemötande och kundnöjdhet.
– Med tanke på att vi vuxit så snabbt och så mycket både personal- och verksamhetsmässigt efter att flera av kommunens åtaganden förts över till oss, så är jag extra stolt över hur alla medarbetare inom våra olika affärsområden varje dag jobbar för Trollhättebornas bästa och för hela kommunens utveckling. Det är ett stort ansvar som vilar på oss alla för att vardagen i Trollhättan ska fungera, konstaterar Pia Brühl Hjort.

Bra relation med Trollhätteborna

Gänget på Kundservice har hundratals kundkontakter vare dag och kundservicechefen Henrik Larsson upplever, precis som mätningarna visar, att relationen med Trollhätteborna är väldigt bra.
– Och om något kör ihop sig eller det uppstår problem så gör vi alltid vårt bästa för att lösa det. Det gäller både oss här på Kundservice och alla som jobbar ute på fältet, med allt från elnät till sophämtning. Vi jobbar ju alla för samma sak och det är extra roligt att de allra flesta kunder upplever att de får snabb hjälp och återkoppling när de hör av sig, konstaterar Henrik Larsson.

VD Pia Brühl Hjort understryker att det, trots de fina siffrorna, är viktigt att inte slå sig till ro och vara nöjd.
– Att kunderna verkligen gillar oss känns fantastiskt. Det visar att vi gör många saker rätt, men inspirerar oss också att försöka bli ännu bättre.

Tack för förtroendet, vi gillar er också!
Vi är över 200 anställda som varje dag jobbar för att du och alla andra Trollhättebor ska ha en enkel och hållbar vardag. Därför känns det extra gott att våra kunder verkligen gör tummen upp i våra senaste kundundersökningar. Extra roligt är att vi får så höga betyg för vårt bemötande. Tack för förtroendet - vi gillar er också, ska ni veta.

 

Senaste nyheterna

Sopbil i solsken.

2025-04-16

Ändrade hämtningsdagar

Ändrad sophämtning under påsken (vecka 17)

Du som har tömning under vecka 17 ställer ut dina sopkärl ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

2025-04-10

Kundinformation

Information till dig, elhandelskund, som har ett timprisavtal hos oss.

Från den 12 juni 2025 går elmarknaden över till att hanteras i 15-minuterspriser. Förändringen innebär att handel av el sker per kvart i ställe...

Sopbil i solsken.

2025-04-07

Ändrade hämtningsdagar

Ändrad sophämtning under påsken (vecka 16)

Du som har tömning under vecka 16 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...

2025-04-02

Nyhet

Mobila återvinningscentralen besöker fyra nya stadsdelar under våren

Efter höstens pilotprojekt med Mobila återvinningscentralen på besök i centrala Trollhättan kommer Trollhättan Energi fortsätta testperioden un...

2025-03-31

Kundinformation

Hämtning av trädgårdsavfall startar vecka 14-15

Under vecka 14-15 börjar vi hämta trädgårdsavfall. Du som har kärl för trädgårdsavfall hittar mer detaljerad information i vår app. Om du vil...

2025-03-26

Pressmeddelanden

Trollhättan Energi säljer sin biogasstation på Trestad Center

Trollhättan Energi har sålt sin tankstation för biogas på Trestad Center till den europeiska aktören OG Clean Fuels Sverige. Övergången skedde ...

2025-03-14

Nyhet

Säg hej till dina nya kärl- i höst startar Hemsortering

I september startar Hemsortering i Trollhättan. Det innebär att du som bor i villa eller fritidshus får två helt nya sopkärl och ett smidigare s?...

Personal på återvinningscentralen Håjum.

2025-03-04

Nyhet

Töm säcken – en succé som rullar vidare

Under 2024 minskade mängden avfall som gick till energiåtervinning på återvinningscentralen i Håjum med 121 ton jämfört med 2023. En minskning ...

2025-02-13

Pressmeddelanden

Ett steg närmare Vänervatten till Trollhättan

Trollhättan Energi och Uddevalla Vatten tar nu nästa steg mot en ny råvattenledning som ska förse både Trollhättan och Uddevalla med vatten frå...

2025-02-10

Kundinformation

Elhandelskund? Ny och tydligare information på din faktura.

Nu får du som elhandelskund tydligare och mer transparent information på din faktura. Det innebär bland annat att vi som elhandelsföretag redovisa...

2025-02-10

Kundinformation

Förändringar priser från 1 januari 2025

Vi har gjort avgiftsjusteringar från 1 januari 2025. Om du har elnät, fiber, vatten & avlopp samt avfall & återvinning motsvarar justeringarna en ?...

2025-01-23

Nyhet

Elens dag – en hyllning till våra distributionselektriker

Den 23 januari är det Elens dag,för att uppmärksamma elens roll i samhället. På Trollhättan Energi lyfts i år distributionselektrikerna fram. V...