Höga betyg från kunderna: “Det värmer hjärtat”
Snart firar vi Alla hjärtans dag och då känns det extra roligt att kunna berätta om att förtroendet från våra kunder fortsätter att vara högt. – Vi får fina siffror både med avseende på hur våra kunder upplever vårt bemötande och hur snabbt de får hjälp, säger Sten Kristensson, marknadschef hos Trollhättan Energi.
Trollhättan Energi gör kontinuerliga kundundersökningar under året där det ställs frågor om allt från prisvärdhet på exempelvis el, vatten, sophämtning och fjärrvärme, till hur ofta man tar del av vår information. Den senaste undersökningen visar återigen genomgående väldigt bra resultat.
Bra på hållbarhet
– Det värmer hjärtat att nio av tio kunder säger att de är nöjda med oss och hela 97 procent tycker att vi har ett trevligt bemötande. Och så här har det sett ut över flera års tid. Det är bra betyg med tanke på vår breda verksamhet, där vi måste hantera svårare frågor som exempelvis avstängning av el vid utebliven betalning eller att vi stökar till när vi måste göra grävarbeten mitt inne i stan, säger Sten Kristensson.
En nyhet i årets mätning är att nästan 85 procent tycker att vi är bra på hållbarhet.
– Vi har tidigare inte gjort mätningar på detta och har ändå hoppats på att våra kunder har uppfattat vårt gedigna hållbarhetsarbete. Nu vet vi att mycket mer än majoriteten gör det och det känns bra att få det kvittot.
“Vi vill leverera lite mer än det som bara ska fungera”
Jämfört med övriga energibolag som gör motsvarande kundundersökning kontinuerligt, kan vi konstatera att Trollhättan Energi ligger i topp inom de allra flesta områden, både kring bemötande, hur snabbt problem åtgärdas och hur bolaget uppfattas i sociala medier.
– Det är viktigt att vi inte slår oss till ro. Att kunderna verkligen gillar oss känns fantastiskt. Det visar att vi gör många saker rätt, men inspirerar oss också att försöka bli ännu bättre. Vi känner ett stort ansvar för vår stad och våra kunder och vi vill inget hellre än att leverera det där illa extra utöver det som bara ska fungera, säger Sten Kristensson.