Just nu: bluffakturor i omlopp
Just nu har vi flera kunder som hör av sig till oss och har fått bluffakturor från andra elhandelsföretag. Det är tyvärr inte ovanligt. Branschorganisationen Svensk Handel ger några bra tips till dig som råkat ut för att få en faktura som inte stämmer. I första hand ska du höra av dig till företaget direkt […]
Just nu har vi flera kunder som hör av sig till oss och har fått bluffakturor från andra elhandelsföretag. Det är tyvärr inte ovanligt. Branschorganisationen Svensk Handel ger några bra tips till dig som råkat ut för att få en faktura som inte stämmer. I första hand ska du höra av dig till företaget direkt och bestrida fakturan via mejl, men om det inte fungerar, så får du några bra tips på Svensk Handels webbsida om bluffakturor.
Tänk på att alltid:
- Läsa avtalsvillkoren innan du ingår ett elhandelsavtal.
- Spara avtalsvillkor och information om avtalet. Du kan behöva informationen om uppsägnings- och bindningstider när du ska byta elleverantör.
- Kontrollera att du faktureras enligt de avtalsvillkor du har accepterat.
Har du frågor eller funderingar kan du alltid höra av dig till oss och vår kundservice på 020-899000 eller kundservice@trollhattanenergi.se.