Just nu: fiber- och värmekunder fortfarande påverkade av gårdagens åskoväder
Just nu får vi in en hel del samtal från kunder som har problem med fiber, varmvatten och värme efter gårdagens åskoväder och strömavbrott. Vi jobbar så fort vi kan med att åtgärda felen.
Om du har problem med värme och varmvatten och du har fjärrvärme till ditt hus finns det en sak du själv kan göra för att eventuellt kunna åtgärda felet.
– Titta gärna på din fjärrvärmecentral så att den har ström. Kanske är det en säkring som har gått så att du enkelt kan åtgärda felet själv, säger David Thorström, avdelningschef Distribution på Trollhättan Energi.
Om du har ström till din fjärrvärmecentral och den fortfarande inte fungerar som den ska ber vi dig att ringa vår kundservice på 020-89 90 00 så hjälper vi dig så snart vi kan.
Även flera fiberkunder upplever fortsatt problem med sin fiberuppkoppling efter strömavbrottet igår. Några kunder fick sin fiberutrustning förstörd av åskovädret samtidigt som en av Trollhättan Energis tjänsteleverantörer just nu har problem med att leverera tjänster i fibernätet.
– Om du har problem med din fiber ska du i första hand kontakta din tjänsteleverantör som i sin tur kontaktar oss på Trollhättan Energi, avslutar Tom.