Kunddialogen fortsätter att växa: Nu över 5 000 följare på Facebook

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook. – Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson. Även […]

Trollhättan Energi fortsätter att växa även på sociala medier. Över 5 000 Trollhättebor följer oss nu via Facebook.
– Det är en viktig vardagskanal i vår relation med våra kunder. Och den är särskilt viktig nu när vi på grund av coronaviruset tillfälligt vill begränsa de personliga besöken hos oss,  säger kommunikatören Sofi Kristiansson.
Även antalet följare på Instagram och Linkedin ökar stadigt.

Smakprov från Facebook

Att finnas tillgänglig i sociala kanaler blir allt viktigare för ett företags relation med omvärlden och sina kunder. Mobilen är en självklar del av vår vardag och Trollhättan Energi har i flera år medvetet satsat på att informera, berätta och ha en löpande dialog med Trollhätteborna om stort och smått.
– Våra produkter och tjänster är ju en direkt del av människors vardagsliv, med allt från sophämtning till elleveranser. Det gör det extra viktigt att vi också har snabba och direkta kommunikationskanaler. Dessutom vill vi att Trollhätteborna ska få chansen att lära känna oss som jobbar här och få en inblick i vår roll och allt vi gör, säger Sofi Kristiansson.

Ett komplement till personlig kundservice

Facebook är fortfarande den kanalen som ökar snabbast och har nu klivit över 5 000 aktiva följare. På Instagram, där medarbetarna turas om att beskriva sin vardag, har Trollhättan Energi ökat till nästan 1 500 följare, medan Linkedin-kontot, som är mer inriktat på företagsrelationer och arbetsmarknad nu har växt till drygt 1 100 följare. Också Trollhättan Energis egen Youtube-kanal, där vi samlar alla filmer som berör verksamheten, får fler så kallade prenumeranter. Det kostar dock inget att prenumerera.
– Dessutom jobbar vi mycket med vår webbsida, samtidigt som vi är väldigt måna om vår personliga service. Vår Kundservice finns på plats alla vardagar och tar dagligen emot hundratals samtal och svarar på mejl och frågor via våra sociala kanaler. Dialog är grunden för en bra relation och vi får dessutom in många bra tips och idéer på hur vi kan utveckla vår verksamhet, påpekar Sofi.

Att ha bra kommunikationskanaler är inte minst viktigt i tider som denna, då coronaviruset påverkar både företag och privatpersoner. För Trollhättan Energis del uppmanar vi just nu våra kunder att i första hand kontakta oss via telefon eller digitalt.

Få driftinformation i mobilen

Vid driftstörningar och annan information som behöver ut snabbt, kan våra kunder via ”Mina sidor” också ansluta sig till en SMS-tjänst och få direktinfo om exempelvis ett elavbrott eller en vattenläcka just där man själv bor. Trollhättan Energis egen app hjälper dig dessutom att hålla reda på allt från sophämtningsdagar till öppettider på Återvinningscentralen Håjum.

Bilden: Kommunikatören Sofi Kristiansson jobbar mycket med Trollhättan Energis sociala kanaler, som fortsätter att växa sett till antalet följare.

Nyheten publicerad: 2020-03-19

Senaste nyheterna

2024-11-21

Ny Trash Talk-podd: Om hemsortering, en cirkulär handel och samhällsbyggnadschefens liv som sopgubbe

Nu kan du lyssna på det sjätte avsnittet av vår uppmärksamma podd Trash Talk, som vi spelade in inför publik på Drottningtorget lördagen den 16 november, då vi lanserade vår nya mobila återvinningscentral. Då passade vi också på att fira att podden passerat 1000 nedladdningar.

Vindkraft Jenny Andersson

2024-11-18

Trollhättan Energi investerar i ny elproduktion

Nu har Trollhättan Energis styrelse beslutat att investera i ny vindkraftsproduktion i syfte att säkra egen elanvändning. Ett nytt vindkraftverk ska byggas och stå klart under våren 2026 i Lysekils kommun.

Personal på återvinningscentralen hjälper kund som lastar av sin kärra

2024-11-15

Trollhättan Energi bjuder på 12 besök på återvinningscentralen Håjum

På Verkmästarevägen 20 hittar du Trollhättans återvinningscentral. Det är hit du ska åka om du som privatperson vill återvinna exempelvis grovavfall, farligt avfall eller elavfall. Det vill säga allt som inte är mat- och restavfall. Från och med den 1 januari 2025 bjuder Trollhättan Energi privathushållen i Trollhättan på 12 fria besök.

2024-11-08

Trollhättan Energis app byter namn till Återvinningsappen.

Inom kort lanserar Trollhättan Energi en ny Energiapp. Med anledning av detta byter nuvarande app namn till Återvinningsappen. och information och funktioner i appen fokuserar därmed ännu mer på återvinning.

2024-11-07

Mobil Återvinningscentral återvänder till Drottningtorget

Efter succépremiären i oktober är det nu dags igen. Den 16 november klockan 11.00-14.00 återvänder Trollhättan Energis initiativ för ökad återvinning Mobil Återvinningscentral till Drottningtorget. – Denna gång passar vi dessutom på att sända vår podcast ”Trash Talk” live, direkt från torget, säger Renhållningstekniker Anders ”Brodden” Brodd som också är en av poddens tre stjärnor.

2024-10-17

Premiär på Drottningtorget för Mobil Återvinningscentral

Nu ska det bli ännu lättare att sortera i Trollhättan. Den nya satsningen på Mobil Återvinningscentral blir ett viktigt komplement till Återvinningscentralen Håjum. – Förhoppningen är att vår mobila återvinningscentral ska turnera runt i Trollhättans stadsdelar, säger Renhållningsteknikern Anders Brodd. Den rullande centralen lanseras nu under tre premiärlördagar på Drottningtorget den 26 oktober, 16 november och 14 december klockan 11-14.

2024-10-09

”Vi behöver en stark ekonomi för att finansiera framtidens vatten- och energiförsörjning”

Trollhättan Energis styrelse har nu beslutat om avgiftsjusteringarna för vatten, avlopp, avfallshantering och elnät för 2025. Avgiften för fjärrvärme ska också justeras och fiberavgiften justeras så att alla kunder betalar samma månadsavgift, oavsett var i kommunen du bor. De nya avgiftsnivåerna gäller från 1 januari 2025.

2024-10-03

Nyheten Kraftkombo: Ger hushåll och småföretag ett elavtal som har det bästa av två världar

Nu kan du få både rörligt och fast elpris. Efter de senaste årens oro på elmarknaden har Trollhättan Energi nämligen tagit fram ett helt nytt elavtal för att öka pristryggheten för kunderna. Det gör att du kan ta vara på det bästa med både rörligt och fast elpris. – Kraftkombo Hem och Kraftkombo Småföretag kombinerar det bästa av två världar och ger ett jämnare pris över tid, säger Mia Biselius, elhandelsansvarig på Trollhättan Energi.

2024-09-24

Höstpremiär för podden Trash Talk: Om vattkoppor, fast fashion och hur vi återvinner våra kläder

Om vi slutade tillverka kläder här och nu, så skulle världen ändå ha kläder för sex generationer framåt. Överproduktionen och överkonsumtionen innebär en stor belastning på klimatet. Dessutom hamnar merparten av kläderna i soporna, när vi inte använder dem längre.

Gruppbild med personalen på Arvidstorp

2024-09-20

Biologisk mångfald på Arvidstorp

Det började med en idé om att göra arbetsplatsen finare, ett litet frö som visade sig växa till ett helt projekt för biologisk mångfald.

Luftburet elnät

2024-09-13

Samråd: Nu vill vi veta vad du har att säga om vår nätutvecklingsplan

Vi har tagit fram en nätuvecklingsplan på uppdrag av Energimarknadsinspektionen. Planen är framtagen för att öka förutsättningarna för omställningen till ett mer hållbart energisystem. Ett energisystem som är flexibelt och har förmågan att anpassa sig efter de förutsättningar som råder i varje ny situation och där det finns plats för ännu mer fossilfri el. Nu finns det chans att komma med synpunkter på planen, skriftligen via ett formulär på vår hemsida, senast den 27 oktober.

Rinnande kran

2024-09-06

Dags att läsa av vattenmätaren?

Är du en av dem som själv behöver läsa av din vattenmätare och rapportera in mätarställningen till oss? I så fall kommer du att få ett sms eller mejl från oss i dagarna om att det är dags att läsa av vattenmätaren. Senast 31 oktober behöver vi få in din mätarställning.