Trollhättan Energi fortsätter utveckla kundservicen: Premiär för egna chatboten Thea
Trollhättan Energi fortsätter att utveckla sin kundservice. Den digitala chatboten Thea finns nu tillgänglig dygnet runt för att svara på alla de vanligaste frågorna.
– Det här ser vi som ett viktigt komplement till vår personliga kundservice och de kontaktmöjligheter vi redan har, säger marknadsassistenten Angelica Karlsson, som ansvarar för införandet av chatboten.
Trollhättan Energi får i gjorda kundmätningar mycket höga betyg i bemötande, tillgänglighet och service. Med chatboten Thea, som kommer att finnas tillgänglig digitalt 24 timmar om dygnet, ges ytterligare möjligheter att få svar direkt på de vanligaste frågorna.
Samtidigt finns förstås e-post, de sociala kanalerna och direktkontakten via telefon eller besök hos Trollhättan Energi kvar, precis som tidigare. Thea har ”utbildats” av kundservice och de frågor hon inte direkt kan svara på går självklart vidare till hennes fysiska kollegor.
– Direktkontakten och relationen med våra kunder är alltid högprioriterad för oss som lokalt energibolag, men Thea hjälper oss att alltid vara tillgängliga och kan ge supersnabba svar. Eller fånga upp frågor som vi kan ta vidare, säger kundservicechef Henrik Larsson.
Thea kommer att kunna guida dig som kund både på webben, i appen och på Mina sidor.