Trollhätteborna tycker om sitt energibolag
Trollhätteborna fortsätter att i mycket hög grad vara nöjda med sitt energibolag. Det syns i den senaste mätningen som genomfördes under våren.
Återigen får Trollhättan Energi bra betyg med avseende på elnät och elhandel där branschen i övrigt backar. Företagskunderna i Trollhättan ger särskilt höga betyg. Även fjärrvärme-kunderna är nöjda.
– Vi är ödmjuka och tacksamma för resultatet och förstår att en el- och energikris utmanar många människor, verksamheter och företag. Som lokalt energibolag har vi ett ansvar att göra det bästa vi kan för dig som kund. Och det tror jag att våra kunder både ser och förstår, säger Sten Kristensson, marknadschef hos Trollhättan Energi.
Bolaget genomför en stor kundundersökning varje år och skickar även, via det upphandlade företaget Origo, ut ett mindre frågepaket varje tertial. Undersökningarna ger bland annat en övergripande bild av vad Trollhättan Energis kunder tycker, vilken uppfattning som råder om bolaget och önskemål om förbättringar.
– Resultatet ger oss en viktig kompassriktning i arbetet. Vi vill verkligen att du som kund ska känna att vi är ditt eget energibolag. Hur skapar vi den känslan? Den frågan kommer vi jobba mycket mer med framöver.
Förbättrade digitala tjänster står högt på önskelistan hos både privatpersoner och företag. Arbete med detta pågår. Samtidigt sker ett internt arbete kring bland annat ledarskap och hur projekt kan drivas mer effektivt. Stort fokus läggs också på varumärkesarbetet då Trollhättan Energis nya utseende just nu implementeras. Den nya visuella identiteten är en del i att förändra uppfattningen om bolaget.
– Vi vill kunna erbjuda framtidens digitala tjänster med ett trovärdigt utseende och rekrytera arbetskraft för att lösa våra utmaningar. Formspråket behöver vara anpassat efter dagens digitala kanaler och vi vill framförallt uppfattas som det bolag vi är och vill vara. Nu har vi ett utseende som jobbar med oss och inte mot oss, säger Sten Kristensson.
Här hittar du ett sammandrag av undersökningen.