Trollhätteborna tycker om sitt energibolag

Trollhätteborna fortsätter att i mycket hög grad vara nöjda med sitt energibolag. Det syns i den senaste mätningen som genomfördes under våren.

Återigen får Trollhättan Energi bra betyg med avseende på elnät och elhandel där branschen i övrigt backar. Företagskunderna i Trollhättan ger särskilt höga betyg. Även fjärrvärme-kunderna är nöjda.

–      Vi är ödmjuka och tacksamma för resultatet och förstår att en el- och energikris utmanar många människor, verksamheter och företag. Som lokalt energibolag har vi ett ansvar att göra det bästa vi kan för dig som kund. Och det tror jag att våra kunder både ser och förstår, säger Sten Kristensson, marknadschef hos Trollhättan Energi.

Bolaget genomför en stor kundundersökning varje år och skickar även, via det upphandlade företaget Origo, ut ett mindre frågepaket varje tertial. Undersökningarna ger bland annat en övergripande bild av vad Trollhättan Energis kunder tycker, vilken uppfattning som råder om bolaget och önskemål om förbättringar.

–      Resultatet ger oss en viktig kompassriktning i arbetet. Vi vill verkligen att du som kund ska känna att vi är ditt eget energibolag. Hur skapar vi den känslan? Den frågan kommer vi jobba mycket mer med framöver.

Förbättrade digitala tjänster står högt på önskelistan hos både privatpersoner och företag. Arbete med detta pågår. Samtidigt sker ett internt arbete kring bland annat ledarskap och hur projekt kan drivas mer effektivt. Stort fokus läggs också på varumärkesarbetet då Trollhättan Energis nya utseende just nu implementeras. Den nya visuella identiteten är en del i att förändra uppfattningen om bolaget.

–      Vi vill kunna erbjuda framtidens digitala tjänster med ett trovärdigt utseende och rekrytera arbetskraft för att lösa våra utmaningar. Formspråket behöver vara anpassat efter dagens digitala kanaler och vi vill framförallt uppfattas som det bolag vi är och vill vara. Nu har vi ett utseende som jobbar med oss och inte mot oss, säger Sten Kristensson.

Här hittar du ett sammandrag av undersökningen.

 

 

Senaste nyheterna

Sopbil i solsken.

2025-04-16

Ändrade hämtningsdagar

Ändrad sophämtning under påsken (vecka 17)

Du som har tömning under vecka 17 ställer ut dina sopkärl ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är tömt.

2025-04-10

Kundinformation

Information till dig, elhandelskund, som har ett timprisavtal hos oss.

Från den 12 juni 2025 går elmarknaden över till att hanteras i 15-minuterspriser. Förändringen innebär att handel av el sker per kvart i ställe...

Sopbil i solsken.

2025-04-07

Ändrade hämtningsdagar

Ändrad sophämtning under påsken (vecka 16)

Du som har tömning under vecka 16 ställer ut dina sopkärl en dag tidigare än ordinarie hämtningsdag och låter sopkärlen stå tills det är töm...

2025-04-02

Nyhet

Mobila återvinningscentralen besöker fyra nya stadsdelar under våren

Efter höstens pilotprojekt med Mobila återvinningscentralen på besök i centrala Trollhättan kommer Trollhättan Energi fortsätta testperioden un...

2025-03-31

Kundinformation

Hämtning av trädgårdsavfall startar vecka 14-15

Under vecka 14-15 börjar vi hämta trädgårdsavfall. Du som har kärl för trädgårdsavfall hittar mer detaljerad information i vår app. Om du vil...

2025-03-26

Pressmeddelanden

Trollhättan Energi säljer sin biogasstation på Trestad Center

Trollhättan Energi har sålt sin tankstation för biogas på Trestad Center till den europeiska aktören OG Clean Fuels Sverige. Övergången skedde ...

2025-03-14

Nyhet

Säg hej till dina nya kärl- i höst startar Hemsortering

I september startar Hemsortering i Trollhättan. Det innebär att du som bor i villa eller fritidshus får två helt nya sopkärl och ett smidigare s?...

Personal på återvinningscentralen Håjum.

2025-03-04

Nyhet

Töm säcken – en succé som rullar vidare

Under 2024 minskade mängden avfall som gick till energiåtervinning på återvinningscentralen i Håjum med 121 ton jämfört med 2023. En minskning ...

2025-02-13

Pressmeddelanden

Ett steg närmare Vänervatten till Trollhättan

Trollhättan Energi och Uddevalla Vatten tar nu nästa steg mot en ny råvattenledning som ska förse både Trollhättan och Uddevalla med vatten frå...

2025-02-10

Kundinformation

Elhandelskund? Ny och tydligare information på din faktura.

Nu får du som elhandelskund tydligare och mer transparent information på din faktura. Det innebär bland annat att vi som elhandelsföretag redovisa...

2025-02-10

Kundinformation

Förändringar priser från 1 januari 2025

Vi har gjort avgiftsjusteringar från 1 januari 2025. Om du har elnät, fiber, vatten & avlopp samt avfall & återvinning motsvarar justeringarna en ?...

2025-01-23

Nyhet

Elens dag – en hyllning till våra distributionselektriker

Den 23 januari är det Elens dag,för att uppmärksamma elens roll i samhället. På Trollhättan Energi lyfts i år distributionselektrikerna fram. V...